07.39, disigt och kallt ute, mmmmm...

Låter som en frenetisk eremit nu, bor mitt ute i ingenstans. Men nu är jag ju faktiskt här, igen, men ska dock gå tidigt, då jag kör mot Stockholm vid tolv ungefär. Ryggar just nu för att slänga mig i bilen och köra i 5timmar, emn det ordnar sig nog. Ska upp till Fotomässan i Nacka, mycket trevligt ska det bli! hoppas bara på lite bättre väder på vägen upp, inte en massa snö och slask, utan fina torra vägar, pepparpeppar...

Igår var det bokat att jag och Tobbe skulle upp och lyssna på en stereo hos Roland. Även tobbes morbror Peter kom dit, med en hel drös Steve Earle skivor, sen började lyssningsorgien. Audio Analouge anläggningen med tillhörande Carlsson OA52 (som nu tillhör Tobbe) var fenomenala. Stereon var väl på något sätt en riktig top-of-the-line stereo, som hade kostat minst 80-90k im inte mer. Alla kablat bakom anläggningen var Supra Sword, tjocka som kobror, och usch så dyra! Hursomhelst, enligt mig det bästa att lyssna på för att höra anläggningens potential var Kraftwerk, i detta fall deras album "tour-de-France". Vilken ljudorgie, kan itne säga så mycket annat!

Nej, nu får jag avslua för idag, kommer väl med lite bilder från den stora fotomässan imorgon, kanske något från uppfärden också, vem vet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback