Konsten om att känna sig helt värdelös, utan något gjort...

Det har kommit att bli min specialitet, mitt essä. Men nu vill jag ju ändra på detta, bli en bättre människa, ut och utförska, vidga vyer och dylikt, frågan är bara hur. Felet idag är, och det är ju lördag, så det bli mycket att läsa, att många av mina vänner, bekanta, har jobb och flickvän, kanske tillochmed lägenhet. Vad har jag, jag har inget, förutom världens bästa föräldrar och en enastående bror. Det kanske är ad många andra vill ha, men man vill alltid ha det som man inte kan få. Och just nu så har jag två mål i livet, gå ut som civilingenjör i teknisk biologi, och äga en Porsche 996 GT2, Efter dessa två målen ska jag inte bry mig längre, dör jag så dör jag, jag vill inte bry mig, för det gör jag inte idag. Jag är pest, lätt uttryckt, och detta är ändå ingen blogg om nån nedstämd 15åring som ska ta livet av sig, bara för att dennes partner inte orkar med vederbörande längre, jag är ju f*n nästan vuxen, jag måste ju ta mig i kragen, och skriva kan ju hjälpa, men att vara aktiv, göra något vettigt, kan ju förändra hela min tillvaro.

Nu undrar jag därför, vad jag som människa egentligen behöver göra, för att må bättre? Jag mår piss, hela tiden, sånt är livet, men varför? Jag har en hobby som jag älskar, gör vad är bättre än att höra en 599GTB dra fullgas längs Unter den Linden i Berlin, inte mycket! Jag hade nog kunnat ägna mitt liv åt att titta på bilar, bara se dom som konstverk, och vara nöjd. Nej, jag får allt ta och göra något, för som min mor sa till mig när jag var lite nere i Berlin, "Man lever bara en gång, och bara en person kan få saker att hända, du själv!"

Titta förövrigt in i min värld, halva mitt rum!


Kommentarer
Postat av: bloodline

Jeez man... Thanks for that one!
Du; morsan har rätt och du har rätt... ta dig i kragen och se till att uppfylla delmål ett så ska du nog se att delmål två kommer på köpet!
Eftersom du
en gång lyckats med en smått sjuk praktikplats i Skene så är det väl inte värre än att du mailar AMS (nej inte arbetsförmedlingen om det var nån dum idiot som trodde det...) och med din obskyra jävla tur är du väl frilansare om nån vecka!

2007-09-08 @ 23:40:30
Postat av: ....

Bra bror talar som bra bror ska....

2007-09-09 @ 02:00:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback