Det måste vara ren kärlek...

Men till vad skriver jag inte ännu, men det kommer. Så igår var det dags att än en gång sätta sig på cykeln och flänga mellan skolan och jobbet, blir rätt jobbigt att behöva stressa överallt, men det är ju snart sommar, och sluttentor. Den 12:e maj för matten och den 21:e maj för fysiken, hoppas det går bra bara. Men just nu är det tentan på Fredag som är viktig, men jag känner att den är rätt säker, även om tecken bytet mellan U och e för spänning blir lätt förvirrande ibland.

Väl hemma från jobbet blev det iallafall en runda i skogen med mina nästan nya joggingskor, som faktiskt börjar bli riktigt bra, dom må ha varit dyra, men som mycket annat dyrt, mycket väl värda dom pengarna, snåla inte på kvalitet! Efter det så blev det en timmes läsande och problemlösande, kändes dock inte som jag kom någon vart, men jag ska sitta både idag och imorgon också, så blir det nog lättare. På kvällen så cyklande jag in till kontoret, och begav mig snabbt ner till staden där jag och Henke tog en kopp java, allt för att jag senare skulle slänga mig i kärringgrillen för att inte se ut som "svensson.com"...

1: Koenig F55 based on the 355 
2: Koenig M Turbo based on the 512 M
3: Koenig Turbo BBi based on the 512BBi



The real deal; the Koenig Testarossa Evolution Competition II. 1000Bhp...


Låg faktiskt i sängen häromdagen och läste en gammal artikel om den mycket vackra Ferrari 512BBi, och i slutet av artikeln var en notis om hur en man vid namn Willie Koenig, började sin bransch med just en 512BBi, den första tyska sådan, och det var så det ljuva 80-tals företaget Koenig kom till! Vilka bilar han gjorde, har aldrig reflekterat över vackra dessa bilar verkligen är, och hur min lilla kärlek till dessa bilar är underdefinerad! Tänk att äga en riktig Koenig-Ferrari, det är drömmen över nästan alla!

Så nu skall jag såhär efter frukost gå tillbaks till verkligheten, drömma lite, kanske till och med titta lite på internet, och njuta av det vackra vädret, och tanken på att jag ikväll ska träna, och sedan plugga, mycket nytta på en och samma dag kan man säga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback