Känns faktiskt någerlunda...

Och då menar jag med matten, som jag nu börjar kunna rätt bra, gjorde fyra av sex uppgifter på en ex-tenta, och det var inte några svårigheter, så 3poäng skall jag enkelt skrapa ihop hoppas jag! Bara inte det blir en massa förbannade basbyten, sjukt klöddigt...

Soon christmas
 

Så nu sitter jag på kontoret, och upptäckte nyss att Äntligen hemma har redan börjat, lite trist, jag ville faktiskt se det, får ta och ringa Tobbe och se om de glor på programmet, och om man kan titta uppom, eller så kör jag bara hem och tar det lilla lugna, läser lite för ovanlighetens skull eller dylikt. Faktiskt skönt att för en gångs skull komma hem tidigt en Tisdag, då jag haft föreläsning till kl 17.00 tre Tisdagar i rad, vilket tar på krafterna skall jag säga! Sjukt trist att komma hem klockan 18.00 och vara sleten, bara ehm, äta och sova typ, typiskt student liv med andra ord....

LTH, we are the rulers........


Kommentarer
Postat av: Joakim Nilsson

att komma hem, äta och sen sova e faktiskt precis så det är att jobba också... inte bara så för dom stackars studenterna. =P

Postat av: Axel

Men du slipper kolla på en bunka anteckningar som du inte fattar hälften av...

2008-12-10 @ 09:40:23
URL: http://wescbyaxel.blogg.se/
Postat av: henrik

alltid trott att typiskt studentliv var att plugga för att ha en anledning till att supa?=P

2008-12-10 @ 16:08:42
Postat av: Staffan

Inte för att jag VILL raljera, utan bara för att jag måste...Testa jobba 50-60 timmars veckor, ledig en helg i månaden, varierande arbetstider, alltid en telefon som ringer, kompisar som man inte hinner träffa, flickvänner som negligeras...Och tills sist, ska vi byta bunke med papper som ingen förstår ngt av?? Finns ett bra ordspråk: Gräset är alltid grönare på andra sidan. Och enligt normen kan jag ju inte låta bli att tro att ditt gräs ändå är grönare än mitt...

2008-12-10 @ 16:59:06
Postat av: svägerskan

Håller med o lider med staffan, han verkar faktiskt ha det värst!!!

sen finns ju vi som både pluggar, sköter hushållet själva o jobbar.... (fast i och för sig tjänar ju vi pengar, har privatliv o sover sköna föreläsningsfåtöljer)

2008-12-10 @ 17:43:16
Postat av: Fjabben

Staffan, Va det inte du som ville sluta på Max för typ ett år sedan? tummen ur??? Jag trivdes inte med mitt gammla jobb, så jag bytte.. Inte svårare

än så.

2008-12-10 @ 21:33:33
Postat av: Joakim Nilsson

inte för att vara sån men du har ju inte bytt jobb tobias... du gör exakt samma sak men på ett annat företag.



det enda smarta idag är att göra som axel... hoppa på en utbildning som tar ett par år och att sedan hoppas att finanskrisen e över så att det finns jobb igen.

2008-12-11 @ 00:58:59
URL: http://frikktion.blogg.se/
Postat av: henrik

jo tobbe, så lätt att bara säga upp sig om man inte trivs o börja på ett nytt jobb bara så där..jobben växer ju verkligen på träd i sverige just nu..särskilt jobb på arbetsförmedlingen.

2008-12-11 @ 01:26:17
Postat av: bloodline

Välkommen till Platsbanken

Nu finns 16419 annonser, totalt 27911 lediga platser. 13/12 kl 0115... Jo men det beror på hur kräsen man är också! Sorry, alla kan inte ha VD-poster, man får börja från botten!

2008-12-13 @ 01:16:20
Postat av: nisse

Då kanske blogginnehavaren skulle ta ett sånt jobb så han kan sluta klaga på sitt studentliv.

2008-12-13 @ 06:34:04
Postat av: Fjabben

Visst bytte jag jobb.. Jag stannade inom samma yrke, men jag bytte jobb. Hade ju varit rätt korkat att byta yrke när jag har utbildningen till att vara plåtslagare och trivs med arbetsupgifterna.

2008-12-13 @ 16:06:34
Postat av: henrik

bloodline : och 1miljon arbetslösa ;D

2008-12-13 @ 16:40:44
Postat av: pisse

Välkommen till Bostad Direkt!

Bostäder totalt: 18641

Tummen ur kanske!!

2008-12-13 @ 17:46:29
Postat av: Axel

Hehe, Pisse, eller skall jag kalla dig för S...Nä onödigt. Finns en anledning till att jag bor hemma, därför att jag pluggar, och mina föräldrar har gett mig tillstånd att bo hemma tills jag antingen börjar jobba, eller flyttar till en boning närmare antingen Lund eller annat universitet. Plus att jag har haft ett servicejobb, tyvärr, så jag vet hur det är att under säsong sitta med en telefon i handen, en massa kunder som tycker att dom var först etc. Felet är bara att jag väljer att säga att det var faktiskt roligt att jobba där jag jobbade, på Däckia.



Och anledningen till att jag "klagar" på mitt studentliv som nu S...nisse väljer att säga, är för att det hör fanimej till, haffa en student i Lund, som nu, två dagar innan Tentavecka mår bra och säger att han/hon älskar sitt val i livet, nja, kan bli svårt att hitta...



2008-12-13 @ 20:29:14
Postat av: Joakim Nilsson

du kan ju inte säga attdu bytte jobb när du bara bytte firma, INTE samma sak! Staffan hade lät kunnat byta till Mcdonalds, Burger King, Frasses eller nått av dom andra snabbmatsbutikerna...MEEEEN han vill byta jobb dvs han kanske vill stycka en gris, smälla upp ett tak, laga en bil eller kanske sälja ett kylskåp.



Vem är Pisse? Menar du att det är Staffan axel så är du helt åt hälsingland fel.

2008-12-14 @ 16:20:08
URL: http://frikktion.blogg.se/
Postat av: Staffan

Jag har inte skrivit de kommentarerna, jag anger ju mitt namn. Du kanske skrev dom själv eller, helt själv???

2008-12-14 @ 18:07:47
Postat av: Axeru

Jag har väl inte skrivit att det är du, Staffan eller? Du är ju ärlig som skriver ditt namn, och uttrycker dina åsikter med ett bra argument bakom, har aldrig anklagat dig, så kom inte och säg det!

2008-12-14 @ 18:37:48
URL: http://wescbyaxel.blogg.se/
Postat av: Fjabben

Innan detta blev en fråga om hur man personligen definerar vad som är att byta jobb så va min mening att få fram att, om man inte trivs med hur man har det, så får man väll ta tag i det. Och har man inte trivts på länge så är det väll ännu mer en anledning att gör något åt det, även om man kanske byter ner sig. Lägre lön kanske kompenseras av mer fritid och fasta arbetstider. inget illa ment till någon, bara en tanke.

2008-12-14 @ 19:00:52
Postat av: Joakim Nilsson

Nu har jag ödslat 4min av min tid till att plocka fram namn som börjar på S.

Vem är denna mystiska "S" nu då?



Sabina

Sabine

Salli

Sally

Salomon

Sam

Sammy

Samuel

Sander

Sandra

Sanna

Sanny

Sante

Sara

Sebastian

Selm

Selma

Selmer

Set

Seve

Seved

Severin

Severina

Sibyl

Sibylla

Sickan

Sigbritt

Sigfrid

Sigga

Sigge

Signar

Signe

Signhild

Signy

Sigrid

Sigurd

Sigvard

Silva

Silvana

Silvia

Simon

Simone

Siri

Sissa

Sissel

Sissela

Sissi

Siv

Sivar

Sivard

Sivert

Sixten

Sofi

Sofia

Sofie

Solbritt

Solveig

Solvig

Sone

Sonja

Sonny

Staffan

Stefan

Stefania

Stefano

Stefanus

Steffan

Steffen

Stella

Stellan

Sten

Stephanie

Stephen

Steve

Stig

Stina

Sture

Styrbjörn

Sune

Susanna

Susanne

Susie

Svante

Svea

Sven

Sverker

Sylva

Sylve

Sylvester

Sylvi

Sylvia

Sylvie

Sören



93st.

2008-12-14 @ 19:28:16
URL: http://frikktion.blogg.se/
Postat av: bloodline

Det är ju för fan regel att klaga på sitt jobb... Och jocke; om du skär lite i axels inlägg strax efter pisses inlägg så får du fram två fakta: Det börjar på S och personen pikas för att ha haft ett jobb som telefonsupport (inte försläljare för då slåss inte folk om att vara först).. Slå ihop detta och fundera lite...



Att det finns en miljon arbetslösa är ju rent skitsnack... det skulle innebära att över 15% av befolkningen i arbetsför ålder (19-65, inkluderat handikappade, föräldralediga samt studenter) var arbetslösa - eller drygt var sjätte person (skär du bort ovan nämnda grupper hamnar du en bit över 20%)... tror inte det! Platserna på platsbanken är dessutom inte en total redoisning av antalet tjänster som erbjuds; är du något att ha brukar inte arbetsgivare ha sådär jävla svårt att hitta en plats till dig, men det krävs att man visat framfötterna på ett annat ställe så att man kan få goda referenser!

(Statistik från _78315.asp" rel="nofollow">http://www.scb.se/templates/tableOrChart_78315.asp)



Fjabben bytte faktiskt jobb... om än inte yrke vilket får ses som en tämligen bra lösning på problemet med vantrivsel på jobbet! Lägre lön innebär dessutom oftast mindre ansvar vilket ibland kan vara ganska skönt att slippa (eller hur Staffan) medan högre lön också kan bero på specifika yrkeskunskaper!



That's about it for now!

2008-12-14 @ 22:15:12
Postat av: Staffan

Verkar ha blivit sandlåda här, men för att summera: Jag kom med ett inlägg som jag tyckte bidrog med både substans och relevans till Axels sista mening i inlägget - "äta plugga sova". Visst hör det till att klaga på sina olika bekymmer. Från andras ögon sett kanske det var jag som klagade på mitt jobb genom att skriva inlägget. Tanken var att bidra med lite vidsynthet, som vi alla behöver. Har man mycket att plugga till i skolan är det nog väldigt skönt att ha någon som lagar mat, städar, tillhandahåller bil och erbjuder social trygghet i övrigt. Det var de tankegångarna jag ville sätta i rörelse men folk var ovilliga att se. Avslutningsvis något angående arbetsmarknaden: Jag sökte jobb på scan när pappa nyligen hade jobbat där, jag fick jobbet. Tobias sökte jobb på sin flickväns pappas firma, han fick jobbet. Kontakter är allt! Jag har sökt jobb, men inte kvalificerat mig bland andra sökande. Jag hade kunnat ge upp och sagt upp mig, flyttat hem, men jag biter mig lite hårdare i läppen och fortsätter. Det kallar jag Tummen Ur! När arbetsmarknaden vänder kommer jag skicka ansökningar till vakanta platser, men jag gav aldrig upp när saker var tuffa! Tveklöst kommer detta inte bli sista inlägget i denna bloggen, men det var i alla fall sista för min del!

2008-12-14 @ 23:00:35
Postat av: Joakim Nilsson

kan vi inte starta ett forum?

2008-12-14 @ 23:55:05
URL: http://frikktion.blogg.se/
Postat av: Axel

Gött, då tar jag frånochmed nu bort alla extra kommentarer utöver min sista här, och säger bra initiativ Staffan!

2008-12-15 @ 15:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback