Meningslösa blåsandet...

Kan säga som så att just nu går blåsten här nere i Skåne mig på nerverna. Kan ju inte cykla någonstans utan att det tar typ 30min. Och sen ser man ut som värsta uteliggaren i håret efter en kilometer, mycket roande. Nej, nu bojkottar jag detta "vår"- vädret som smhi tykcer det är ute, tar mig ett par pepparkakor istället...

Så dagen började ivarjefall med att jag hade en fysikföreläsning, blev dock mest en del jiddrande om planetbanor och Newtons gravitationslag, F = G * (m*M / r^2). Faktiskt en väldigt användbar formel, speciellt om man vill räkna på sateliter och dylikt rymdskrot! Sen när jag kom ut till cykeln igen, så tyckte jag där var oroväckande lite luft i bakdäcket, så det blev däckia nästa, där jag monterade ner däcket, tog lastbilen och körde och köpte en ny slang, funkar nog bättre nu!




Sen har det idag varit utbildningsmässa på yllan idag, så när jag kom tillbaks från lunch, så drog jag ner en snabb sväng, var inte så mycket folk där just då. Var väl en del att kolla på, dock förvånad att de stora skolorna hade så lite folk i sina montrar, så jag passade på att ta en del info om deras skolor. Vilken ska jag välja nu då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback