Mph, vilken liten succé...

Och då menar jag inget illa med att säga liten, bara att mässan inte bestod av 4miljarder m^3 med skrotiga tjeckiska eller japanska bilar, utan riktiga maskiner. Dock började avfärdsdagen med något helt annat, en fysikföreläsning. Sen begav jag mig själv till träning, dock i hopp om att Henric skulle joina, men han sov då han var bakfull...

Kl 06.54 Torsdag...


Vid tolv så började vi så smått rulla mot hufvudstaden och bilmässan med namnet Mph. Vägen upp var relativt lugn, och torr, vilket var en grymt skön förutsättning för att komma till Stockholm snabbt, hade nog inte orkat regn i fem timmar i en liten bil. När vi väl landade så skulle vi bege oss in till staden för att äta, och jag rekommenderade CaioCaio Grande för Henric som nappade direkt. Väl inne i stan upptäckte vi snabbt att det var ju 14/2, alla hjärtans (losers) dag. Med andra ord skulle alla 50åringar med dåligt äktenskap ha älskog för enda gången på året...

Dagen efter så begav vi oss in till staden, för en snabb rundtur, med mig som guide, och Henric som turist, då mässan inte öppnade förrän kl12.00 på dagen. Solen sken, snön låg ymnigt på marken och den kalla luften var torr i halsen, men Stockholm är underbart i alla väder!



Börjar med Mercedes, som hade en uppsjö av AMG modeller där. C63, ML63, E63 och CLK 63 Black Series fanns där, samt en inringad SLR roadster, som dock var sjukt dålig placerad. C63 var nog mest intressant, även om CLK:s många små detaljer i kolfiber var lockande.



Även en del italienare hade hittat hit, då i form av en Ferrari 430 Scuderia och två Gallardos, den gråe en Superleggera, lättviktaren, med nästan allt i kolfiber. Lamborghini representerades av Torbjörn Von Braun, som jag en gång faktiskt praoat hos, då när han var centralagent för Ferrari Sverige.



Några andra tyskar som hade hittat hit var BMW och Audi. Båda hade sina små Sverige-premiärer, BMW med M3 sedan, och Audi med sin underbart snygga och grymma RS6. Jag och Henric stog en god stund och inspekterade motorummet, för att förstå hur dom fått ner en V10, sen limmat dit två turbos, lite smått fantastiskt. Även siffrorna kring bilen är desamma, 580Hk...

Även nere i det underjordiska garaget hade det smugit sig in ett par dyrgripar, som denna Porsche 997 turbo, med vinter däck, 295breda!!!



Så nu skall jag sätta mig och glo på sj:s hemsida om jag kan få en snabb och lätt biljett till fjällen i veckan, tvivlar dock själv, men vi får se, rapport kommer!

Kommentarer
Postat av: svägerskan

det var kul att träffa dig oxå.... såg alla bilarna som skulle hem förut, 12 stycken som körde vid min rondell samtidigt....

2008-02-17 @ 19:27:26
Postat av: Joakim

du får göra en *.rar fil till mig och skicka till min e-mail!

Postat av: Marcus

Skulle det inte vara dyra exklusiva bilar? Var är alla saabar? :)

2008-02-17 @ 22:26:12
URL: http://kazmur.blogg.se
Postat av: heeeennniii

tog du aldrig på den "skånska sportbilen" ? a.k.a sönderrepad av småglins vinterstövlar

2008-02-19 @ 01:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback