Vilken otrolig kliché...

Det kan man verkligen säga om det som hände just igår. Dagen innan nyår så stal någon min mors cykel från vår gräsmatta, dock återfanns denna i Åhus av en snäll gammal dam. Klappat och klart, så stog cykeln på gräsmattan igen. ungefär två-tre veckor senare så bafann sig jag, Frida, Tobbe och Sandra på Maxi, för att samla vuxenpoäng och handla. Jag cyklade dit, ställde cykeln vid ingången och gick in. När jag och Frida senare kommer ut, så befinner sig inte cykeln där...alls, den var stulen, igen!

Just den kvällen var jag inte glad, återfick dock min vantar som låg slängda vid idrottsplatsen. Sen igår, så tänkte jag att jag skulle bort till Maxi och handla lite clementiner och sånt, cyklandes, självklart. När jag kommer ut ur butiken, och går bort mot min cykel, så ser jag en kille, kanske 14-15år, ställa en cykel i cykelstället, varvid jag sakta tar min cykel, går bort och kollar på den röda damcykeln i fråga.

TRO FAN OM DET INTE ÄR MAMMAS CYKEL!!!

Killen hade inte låst den helt, för han hade ju inte nykeln, varvid jag går fram och slår i låset, och bär iväg cykeln, ringer pappa att han ska komma med nykeln. Helt sanslös tur, och vilken kliché. Killen blev rätt paff när han gick förbi mig, började halvspringa, varvid jag haffar honom och ställer några frågor, han hade fått cykeln av sina farbror...yeah right...

Så nu sitter jag här, mamma var och kollade ut en ny cykel innan igår, och solen börjar skina, livet är någerlunda gott just nu, ska bara göra lite matte och fysik, men först lite lunch kanske, eller en kaffe med Staffan, hur som helst, KLICHÉ...

Hotel Ritz-Carlton Paris...

Kommentarer
Postat av: Joakim

livin' on borrowed time

Postat av: Joakim

kan du skicka bilderna till mig?

2008-02-19 @ 21:57:01
URL: http://frikktion.blogg.se
Postat av: Axel

Ja, till vilken mail vill du ha dom, så skickar jag...

2008-02-19 @ 22:03:04
Postat av: Joakim

[email protected]

2008-02-20 @ 10:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback