Grå, grå himmel och hav...

Vill inte ha detta eviga och gråa väder längre, ge mig sol, nu! Felet just nu är ju att vid sju-åtta på morgonen, när man är ute och cyklar, så är det fint väder, krispig luft och sköna bönor ute, men sen framåt lunch, då bryter skiten ut. Molnen bara väller in, gör ingen nytta förutom att täcka för solen och göra folk deprimerade, ska nog sätta mig framför ett ult duschdraperi och skära mig i handen eller dylikt...

Hursomhelst så blev det en rätt skön dag efter allt skit. Både fysiken och matten flög iväg, tog en lång promenad på den 30min långa rasten imellan, riktigt uppfräschande. Faktiskt en hel del som jag hade viljat fotat på den lilla turen, dock var ju kameran på kontoret. Sedan bar det av upp mot just kontoret, där jag hann sätta igång datonr, för sen var det lunch. Jag och Johan slängde oss inom Maxi, sen ner till Daniel och Däck1. Detta varpå eftermiddagen blev en lätt fika på Fenix, där Martin och Love slet som vanligt. Faktiskt rätt så skönt att sitta i sofforna i foajen där. Utsikten gjorde det hela lite roligare, om än att himlen var grå! Några foton hann det bli också, en Phalenopsis som stog i fönstret fick se sig som objekt för en bländare 6,3, mumsigt...



Och imorgon är det ju fredag, vilket betyder ledig dag för mig, även om börsen, precis som idag, ska mjölkas på lite pengar, gjorde en riktig fuling idag, då Sandvik föll, passade jag på att köpa vid 88,00kr jämt, slutade på 90,75, bra affär det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback