Nu är jag nästan klar...

Har nu endast en dag kvar på mitt jobb för denna gången, det är ju så att vara säsongsanställd, man kommer och går, och tänker inte efter. Ska dock bli skönt, tycker denna säsongen har varit ogrubbligt lång och trist, speciellt att snön kommer först nu!

Men vilket väder vi har fått i Skåne nu då, har blåst, snöat och varit riktigt svinkallt hela dagen idag faktiskt. Hela vår bakgård var en enda stor isplan, perfekt för att skuta omkring på skridskor! Efter jobbet idag, så fick jag cykla in till staden för att klippa av mitt "enorma" hår, vilket i sig var underbart. Det som var mindre njutbart, var det eländiga vädret, som när man cyklar, inte är roligt. Blåsten gör det rent smärtsamt att cykla, och till råga på allt, fick jag motvind hela vägen hem. "Fint" tänkte jag och fortsatte (försöka) trampa...

Men nog om det och mer om allmänheten, eller det underbara faktum att imorgon är det fredag, vilket känns lite udda, då man nyss börjat jobba igen. Blir helt klart lite omrört i grytan med alla röda dagar och jobb omvartannat. även det faktum att många av de man känner har börjat blogga nu, känns väldigt skojsigt. Och på tal om det så fyller min blogg snart 1år, närmare betämt den 10:e januari!

Fram tills dess kommer det dock mer, så njut av vädret, och av denna godbiten...


Kommentarer
Postat av: Marcus

Tack tack! Jo det känns riktigt bra faktist! Får väl passa på att gratulera till den avslutade anställningen för din del då :)

Postat av: Axel

Hehe, ja, nu är det slut, på ont och gott, nu börjar ju snart skolan ju. Vad kommer du göra på jobbet?

2008-01-04 @ 20:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback