Sjukt besviken, blir tillbakalämning!

Nu pratar jag om något idag. Först ska jag dock berätta om söndag och framåt, och just söndagen spenderades hos Staffan, där jag, Tobbe och Staffan tog det lite lugnt efter ett grymt träningspass! Även en titt på Staffans ny högtalare, BOSE datorhögtalare, blev en intressant invändning. Jocke spelade en hel del COD4 och klarade även en del av Staffans campaign.



Nu var ju måndagen helt annorlunda, blev en ensam träning även idag, hindrade dock inte mig från att köra min ben hårt och länge! Var en hel del folk därborta, nästan alla var ju dock nyårslöften, en ursäkt att få äta choklad, genom att gå och träna en gång i veckan. Det blev för min del iallafall ett givande antal minuter på friskis!

På kvällen Blev det ett litet, men mysigt kalas hemma hos Tomas, som fyllde 21. Bullar och kexs bjöds det på, inklusive mycket gott kaffe! Mycket snack blev det iallfall, speciellt om Tomas, som till sommaren skall neråt Europa för att spela lite gitarr. Trubadur på heltid så att säga! Kan ju faktiskt säga att jag är lite avundsjuk, även om jag inte kan spela gitarr! Jag å andra sidan får väl ner och slänga mig på någon av de få glaciärerna som finns kvar, glida lite skida kanske!

Sen till dagens bravader, då jag har varit i köp tankar länge nog nu, tyckte jag! Så därför begav jag och Henke oss ut mot Onoff, där de hade den skärma jag kollat på länge nu. 24" Samsung, lät mycket bra i huvet, och såg mycket bra ut på papper, måste dock slå hål på myten, den suger helt klart. Efter att ha använt min Dell 19" UltraSharp i snart tre år, så blev jag så besviken, så att jag tänker imorgon lämna tillbaks skärmen, för att i stället satsa på en ny Dell skärm, denna gången bara 22", då 24" är enormt stort, mycket större än vad jag tänkt mig.....

Fint väder för en fika, tyckte Henke...

Kommentarer
Postat av: Joakim

har fått min skärm nu =)

Postat av: Axel

Jag lämnade min idag, sjukt dåligt med en billighets-skärm, får bli en likadan Dell som johan har, den gick att titta på iallafall! Nöjd med din?

2008-01-23 @ 20:04:40
Postat av: hennibennipennipung

jag e mest soet

2008-01-23 @ 20:52:06
Postat av: bloodline

Tror att om du haft en av dells skärmar får du upp i en fyratusen spänn för en 24" om det ska vara likvärdigt...
Gratta Thomas från mig!

2008-01-23 @ 22:21:52
Postat av: Joakim

ja är sjukt nöjd. gustav har rätt. köp inte DELL onödigt dyrt!

2008-01-24 @ 06:06:39
URL: http://frikktion.blogg.se
Postat av: Axel

Nej, dell är inte onödigt dyrt, det är bra grejor. fattigmansskärmarna suger ju pung, som samsungen, kunde lika gärna stuckit ner och solat, hade gett mig litka mycket...

2008-01-24 @ 13:30:41
Postat av: bloodline

jag var aldrig inne på dell faktiskt... Jag pratar nog snarast om Eizo och liknande! Att göra en 18-19 tummar med jämn kvalite är inte svårare än att koreanerna grejar det, men ska du upp i 24-30 tum och hög upplösning så får du host upp också!

2008-01-24 @ 20:26:59
Postat av: Axel

Jo, det är sant, men jag har börjat tro på det du säger att den kan ha varit för stor, sitter ju inte långt ifrån skärmne alls...menmen

2008-01-25 @ 10:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback