Back on track...

Inte vilket spår som helsat dock, Pista Fiorano närmare bestämt, Ferraris hemmabana! Hursomhelst, jag har nyss kommit från ett übersoligt Grekland, med 42c på dagen, vilket tar! Därför jag är hemma också, orkade inte med hettan! Men jag, Daniel och Johan satte oss förra måndagen i bilen på väg mot just Parga i Grekland, där en av deras grannar har byggt en villa, och bilen var fullastad med hans möbler. Anlendingen till hans Sverige-inköp var att möbler var sjukt dyrt och fult nere där, så köp i Sverige, skeppa ner...

Sagt och gjort, första dagen så averkade vi nästan hela Tyskland, där vi höll konstant 130km/h, utan  några missöden. Vilke vägar Tyskarna har, dom kan det där sen kriget ni vet, bygga vägar alltså! München blev stoppet för kvällen, efter att vi kört förbi det enorma Alliance Arena, sjukt imponerande när det på kvällen var upplyst!

288GTO and the Enzo, two extremes...


Dag två så var det mot Italien som gällde, och färden genom de underbara Alperna. Jag skall en dag bosätta mig mitt i de bergen, förtrollande vackert är där, mmmmm. Förbi Innsbruck och vidare mot ett speciellt museum, hemmastaden Maranello, the birthplace of Ferrari. Som sann Ferraristi, så var det heligt att köra förbi porten till fabriken, där legendarer som 275GTB, 512M och F40 har rullat genom. Och galleria Ferrari var lika imponerade, bilder kommer därifrån, vilket ställe, jag smälter...

Myth, totally wicked car...


Dagen slutade  i Rimini, känd JetSet-ort på östkusten av italien, där vi tog första doppet i Medelhavet, och det var varmt! Sen dag tre så körde vi mot Bari och färjan mot Grekland, Igoumenisa, och vidare mot Parga. Mycket vackert hus han hade byggt, hade dock tagit två år och en massa tjat på odugliga byggare för att få det klart, och alla de fyra grannhusen var roliga engelsmän!

Castle Korfu, 7 in the morning...


Så nu är jag hemma, banken igår är ett kapitel som går till historien, första kvällen där det i vår vänkrets handlas för mer än 10k på ett bord, och oj vad fulla alla blev. Min utekväll kostade hela 20 kronor, hur mycket kostade din...

Mer bilder kommer!

Kommentarer
Postat av: henrik

notan blev på 12 ;)

2008-06-29 @ 22:00:24
Postat av: Fjabbster

Hur får du 12k till en ;).

Jag hade fått det till en :(.

Eller en gubbe som ser sjuk lurad ut, men jag hittade ingen som passade..

2008-06-29 @ 22:08:33
Postat av: Joakim Nilsson

vad snackar du om tobbe?

min nota gick också på 12k ^^

Postat av: henrik

nej igentligen tobbe får jag det till 1 miljard sånna här :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

2008-06-30 @ 21:06:37
Postat av: Joakim Nilsson

när kommer bilderna från utekvällen?

2008-06-30 @ 21:10:16
URL: http://frikktion.blogg.se/
Postat av: henrik

dom finns ju fisbok ffs :P

glöm inte kolla taggen på min kuk

2008-06-30 @ 21:22:57
Postat av: Joakim Nilsson

jag menar dom bilderna axel tog

2008-06-30 @ 23:42:33
URL: http://frikktion.blogg.se/
Postat av: Axel

Dom kommer, håller på med resten av bilderna från Galleria Ferrari!

2008-07-01 @ 11:44:22
URL: http://wescbyaxel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback