Dagen snart till ände...

Och det blev tidigt imorse. Jag och tobbe hade bestämt oss för att sticka ner till Malmö-motormässa, och Jocke vill haka på. Då fick det innebära att jag fick ta och köra mitt axelpass tidigare på morgonen, vilket dock inte gjorde nått, var upp redan klockan 6. Kunde ju inte sova och klockan hade ringt redan 05,37. Gick ner för att äta lite stadig frukost, koka lite ägg och läsa tidningen, varpå pappa också kommer ner, kvart i sju, då han och hans bror (Läs: min farbror och chef...) skulle till Helsingborg på havsfiske...

Efter ett grymt bra träningspass bar det av mot kontoret, för att avnjuta lite vörtbröd och leverpastej/gurka! Efter en kvart eller så, så ringer Jocke och meddelar att de befinner sig i Maxi-rondellen, varpå jag knatar nerför trappan, och anländer in i Tobbes bio, destination Malmö!



Redan på parkeringen till mässan möts vi av godbitar, inte minst en Bentley Continental GT Diamond Series!!! När vi närmade oss ingången, insåg vi att kön var lång, och inte lite lång, typ 500meter. I början så gick det så outhärdligt sakta, och det tog troligen 40minuters köande, för att komma in, och se alla bönder som bara var skabbiga!



Först bar det in i den speciella Ferrari-hallen, som Autoropa hade ensamt! Där möttes man av en 612 Scaglietti Sessanta, kanske den nu mest eftertraktade Ferrarin! Mycket vacker i sin blå-beige combo! Lite längre in i hallen så stog tre av de fyra stora, F40, F50, och Enzo. F40 har ett speciellt fack i mitt hjärta, vacker, vacker och åter vacker!

Vidare in i den stora hallen, så fanns en hel del läcker bitar, dock inga bra bilder, kanske lägger upp några senare. Dock var där många Alpina, och några roliga porschar, dock exakt samma som stog på MpH i Stockholm, som jag och Henrik var på!

Tack för skjutsandet till Malmö Tobbe, pengar på väg!

Details matter!

Kommentarer
Postat av: Joakim

jag ska fan också köpa en systemkamera så att jag kan ta lika bra bilder!!! =)

Postat av: Staffan

Blogga mera blogga mera! =)

2008-04-01 @ 03:25:18
URL: http://stellansfiesta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback