Vilket mini-äventyr...

Tyckte det var så trist i Kristianstad igår, så jag begav mig västerut, närmare bestämt Malmö med omnejd. Det hela började med att jag ville ner till ett ställe som heter Zoo-Giganten, helt enormt komplex av djur grejor, och speciellt för min del, akvarier! Vilket ställe, han hade allt, det var som en enda stor och dyr godisbutik. Kan ju inte klaga på utbudet, bara på deras priser, men har man stor butik så måste man väl gå runt. Men att ha så mycket saltvattensgrejor var fräckt, där fanns allt, och fanns det inte hemma, då tog dom hem det på studs. Hade inte kameran med mig in tyvärr, men det var värt ett besök.



Sen begav jag mig in i Malmö, mest för att titta lite, hade inte tänkt stanna så länge, men det visade sig att halva staden var avspärrad, tack vare någon/några som sprängde nån bil, och rånade nån bank. Där var poliser precis överallt, och dom körde väldigt fort.Så jag tänkte ta mig mot Ystad hem, och innan dess stanna på en Statoil och ta en bit macka, och titta vad som var på parkeringen...



Väl uppe vid hemtrakterna igen, tog "kustvägen" från Ystad till Simrishamn, så blev det både bättre väder och mindre poliser. Men det var långt, mycket längre än vad jag trodde, typ 20mil hem, så jag stannade en bit innan Maglehem för att knäppa lite bilder...



När jag väl närmade mig Kristianstad, tog jag en svängom inom Åhus för att se den nya stranden, som fyllona ska ockupera i sommar. Vilket liv där kommer vara, massa 14åringar som super skallen av sigi en vecka...Kvällen avslutades ivarjefall med en väförtjänt fika för både mig och Tobbe, han som tömt garaget på skrot, för att påbörja nytt projekt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback