Mot mörkare tider...

Nu går det verkligen mot mörkare tider, nu när det har blivit vintertid och allt. Man märker verkligen det, med tankwe på att någon gång vid 4-snåret, så blir det bäckmörkt ute. Tur dock att det blir lite ljusare på morgonen, tack vare tidsomställningen! Så trist att behöva cykla i mörke på morgonen...

Darkness ahead...


Satt och läste Metro på tåget som vanligt, har varit så sjukt mycket smygreklam för Blondibellas blogg nu i typ två veckor, sen hon "la det på hyllan". Sen nu helt plötsligt så ksall hon börja igen, fastän hennes bloggande gjorde så att hon föl efter i skolan, hur smart är det. Dock en eloge till henne då hennes bloggföretag är värt en bra bit över 5miljoner, inte illa, med tanke på den skit hon har fått utstå, alla anonyma kommentarer om allt möjligt, ynkryggar som inte vågar skriva sitt namn och stå för sin sak, fetton med andra ord...

Newj, nu skall jag kolla lite på gymgrossisten, sen titta på kommentaren om att man inte skall trycka i sig syntet, undrar då varför folk äter färdigrätter, kolla innehållet i dom.............

Kommentarer
Postat av: bloodline

Och jag skulle vara dafgårds största kund då eller? Om vi säger som så så sstår det en Chicken Tikka masal på spisen bakom mig just nu som är made from scratch med färsk ingefära och nejlikor mm så färdigmat var en dum grej att ta upp som motargument...

Alkohol skulle möjligen ha funkat, men en gång i månaden ger kroppen fullt tillräckligt med tid att återhämta sig så det kan knappast räknas... så du får nog funta ut nåt annat för jag kommer då inte på nåt farligt i min mat...

2008-10-29 @ 19:47:15
Postat av: Axeru

Det var inte riktat mot dig Gustav, överhuvudtaget inte, jag vet att du kan laga mat! Men jag är så trött på att höra; "varför träna och trycka i sig skit", jo, för att jag vill inte trycka i mig mcDonalds, max, etc. där ingredienserna består till 50% av E-ämnen...

Postat av: bloodline

Tog de inte till 100% så heller, men jag tror helt ärligt att man får en - i det långa loppet - bättre och mer hälsosam kropp om man kör det naturligt! Bränner man bara av skiten så tror jag att husmanskost är well worth it med en ökad mängd grönsaker och the occasional vegetariska veckan/dagen! Och bränner skiten gör du u redan, sen handlar det väl om att ta sig tid till att laga ordentlig mat bara! E-ämnen är inte till för att ätas så mycket är säkert och ett ordentligt långkok kan med fördel frysas/kylas så att det håller ett tag!

2008-10-31 @ 22:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback