18:e juni...

Jaha då sitter man här, dagen före midsommar, med nya Fifthgear avsnitt på skrivbordet och russin vid sin sida! Mycket bättre kan det ju knappast bli måste jag förtälja. Annars har det varit en rätt bra vecka, har varit ute på sjön två dagar, mer om det senare, och idag ar det krängts däck! Fick äntligen lägga på Annas däck på hennes nylackade fälgar, ni kommer säkerligen se den nu, med delvis lila-lackade fälgar! Nicke fick hjälpa en del, tack vare eltejps-höjden på däcken, men allt gick utan en repa!

Glada pojkar i en båt...!


Som synes här ovan så har det blivit två dagar på Ivösjöns vackra vatten, tillsammans med Axel och Tomas. Första dagen började med att vi efter en fika på Fenix stack ut för att sätta dit motorn, men vi tog oss en liten tur, och Tomas fick minsjäl upp två stora gäddor på ingen tid alls! Andra dagen blev lite mer planerad, vi satte oss iväg vid 10.00 på morgonen, och tog med massäck och kaffe +en hel drös fiskegrejor.

Efter kanske 2 kast med min metrev fick jag napp, en liten abborre, och max 2minuter senare fick Axel samma på sin metrev! Efter att ha ätit en god lunch på "Lilla Danmark" så stack vi ut till en vik, där vi gassade lite i solen, och sen blev det mer fiske, ända tills strömmen ryckte loss draggen från fören! Sen fick vi gå över till att trolla istället. Väl vid trollinggrundet, fick vi alla varsin abborre till, mycket nöjfullt må jag säga!

Mästerfiskaren med nävarna...


Så nu skall jag njuta av lite russin, youghurt och av min onda hals, sen på toppen av allt skall jag titta på nya Fifth gear, och bara sitta, sitta länggggggge....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback