2:a april...

Kan nu säga att jag sitter i Jockes soffa och glor på när han spelar. Men dagen har inte varit såhär lugn jag jag försäkra er om. Jag stegade in mot kontoret vid 11-tiden, och fann att larmet inte var igång, vilket dock händer ibland, då larmet är bekostat av kommunen, det säger väl det mesta. När jag väl kommer in ser jag en fimp på golvet och när jag tittar upp så står branddörren i andra änden av kontoret öppen. Skumt tycker jag och stegar in...

Väl inne i köket går det upp för mig att här har varit folk som inte skall vara här, då det ligger sopor och fimpar överallt, samt att någon troligen har pissat i den ena soffan. När jag går mot ytterdörren för att ringa snuten, så ser jag något märkligt i jans dörr, en kniv som sitter inslagen säkert 3cm in i träet. lite smått skärrad så får jag upp telen när en stor mörk siluett dyker upp i branddörren, och min första tanke är att nu är jag kokt...

Men mannen hade tydligen kontor på andra sidan, där folket också varitoch festat, dock var inga kontor öppnade, som tur var, då dett troligen var simpla småtjuvar, idioter som slänger en fimp inomhus. Polisen kom och tog allting mycket seriöst, då kniven var en s.k. hotbild! Dagens cad ses nedan...slutinlämning!



Annars har ju nu min broroch hans fru kommit ner, mycket trevligt att se dem båda kan jag tillägga ochkvällens familjemåltid var som alltid sjukt rolig. synd bara att man inte träffar dem förrän kanske i sommar, då på semestern. Synd att jag troligen jobbar som ett svin då, menmen.

Nej, nu skall jag äta en sesamfrökaka och njuta av det trevliga sällskapet, han som sitter och skriker hora till ett tv-spel här bredvid..


Kommentarer
Postat av: Joakim frikktion Nilsson

Det är ett mycket underskattat ord... :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback