20:e december...

Nu har jag bara varit löjlig, nästan två veckor utan att jag ens har skrivit minsta lilla grej, usch! Känns lite som att jag drar mig för att köra in till kontoret om jag inte måste, tar flera dagar att försöka cykla hem i denna snömodden. Tydligen har kommunen anställt samhall för att ploga i staden, vilket inte verkar ha belönat sig speciellt, då all snö fortfarande ligger exakt där den föll. För fan, ut och skotta lite, ni har ju världens största macho-traktorer med fyra miljoner watts lampor, men ni vet fan inte hur man plogar 4kg snö, jävla as...

Nej, jag får fan ta och vara lite glad och snäll, ovanligt för en gångs skull, men jag och Jimmz bestämde oss sent förra veckan för att glida till Vallåsen. Vilket val! Vi har nog sällan haft så skoj, typ 60cm snö i terrängen, och vi geld lite "offpist" vilket faktiskt var trevligt, kanske lite dåligt glid. Dessutom var det fint snöfall hela dagen, inte mycket folk och en helt enkelt briljant dag! Vi får se, kanske blir isaberg nästa gång, de har ju tydligen öppnat, något som bara hände!



Idag har det dock varit tenta, något som jag klockan 5 imorse inte var särsklit glad över. Ännu värre blev det när jag väl insåg att tempen låg på typ -12 och som sagt innan känns det som man cyklar på månen inne i staden. tog mig 25minuter att cykla till stationen, tar normalt kanske 13-14, men icke. Blev dock inte försenade mer än någon minut, mer illa för Emil som hade lagt på sin parkeringsbiljett 08.11, alltså fyra minuter innan tentan! Men det gick briljant ändå, klarade den på 1 timme, tiden var utsatt till 4, inte för att jag i mina vildaste drömmar skulle ha suttit där så länge, menmen. Så imorgon blir det ner till Tyrens-Kenth, en väldigt rolig människa...

Nu skall jag dock ta och ringa Tomas, se om han överlevt sin vist till Götet, samt erbjuda honom att dricka kaffe med ers höghet själv på Fenix, se om han känner sig fit efter en dag på jobbet. Själv, jag går på fucking högvarv, sista tentan för terminen är slut, halva min tid i högskolevärlden är snart avklarad och det är snö utanför förnstret, EPIC!

P.s se den här... D.s


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback