24:e november...

Jaha, då har första snön för säsongen kommit och det första man gör är att kolla webkamerorna på Vallåsen och Hestra. Var faktiskt lite, men knappast tillräcligt kallt för att de skulle ha dragit igång kanonerna, men det kommer snart, bara man hinner dra några repor med laggen innan jul iallafall. Varje gång man träffar Jimmz så vet man att det kommer bli en bra skidvinter, båda är lika förväntansfulla efter vårens enorma skidsäsong!

Skall bli kul att se dock, hur skånetrafiken klarar detta imorgon, blir 06.23tåget, så man hoppas det är i tid, annars har man gått upp ur sängen förgäves. Men det skall väl gå bra, jag har high-hopes kring detta. Måste vara lite gladare, fick ju klagomål på att bloggen inte var speciellt cheerfull, men jag skall försöka att ändra på detta, började ju trots allt med att säga att jag var glad över snön!



Annars börjar det ju lida mot jul, vilket kommer att märkas på Söndag, då första julskyltningen infaller, nice. Får väl bli en liten julfika på Fenix, bara för att hålla stämmningen uppe, man skall vara glad när det är Söndag. Annars får man väl vara glad att det snart är jul, va fan vet jag. Kanske att terminen snart är slut, alltid ett plus, kan bara gå mot ljusare tider och mer sommarjobb, rippat.

Nej, nu ger jag mig ut på cykeln i mörkret och snöyran, tycker faktiskt lite om att cykla i detta, gör en glad, regnet bara pajjar allt genom att blöta ner kläder etc.! Nu kan man vara glad över att komma hem helskinnad istället, nice...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback